top of page
  • תמונת הסופר/תassafyp

מהו תיקון 190 ועבור מי הוא מתאים?


אם הינכם קרובים לגיל 60 ובעלי קצבה לכל הפחות של 4800 ש"ח מקרן הפנסיה.

תיקון 190 הינו ההטבה הפיננסית המשמעותית ביותר עבור אוכלוסיית הגמלאים ועבור האוכלוסייה הצפויה לצאת לגמלאות בשנים הקרובות ולכן חשוב שכל אחד מאתנו יכיר את ההטבות הנובעות מהתיקון.


קצבת הזקנה מכלכלת את האזרח לאחר פרישתו לפנסיה, לכן החיסכון הפנסיוני הוא בעל חשיבות מכרעת עבור כל אחד ואחת מאיתנו, גם במשרד האוצר מכירים בעובדה הזו ולכן בשנת 2012 אושר תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, שמטרתו העיקרית הייתה להחזיר את אטרקטיביות החיסכון באמצעות קופות הגמל ולעודד את האזרחים ואת הגמלאים בפרט להפקיד את הכספים שחסכו לאורך השנים לקופת גמל וליהנות מהאפשרות למשוך* את החיסכון בכל עת**.


תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מגדיל את מגוון הפטורים מתשלום מס על קצבת הזקנה. במסגרת התיקון, נוכל לבצע הפקדה חד פעמית או הפקדה שוטפת לקופת הגמל, ולמשוך את הכספים כקצבה או במשיכה חד פעמית*** וליהנות מהטבות מס בעת משיכת הכספים.


אז איך זה עובד?


מבצעים הפקדה חד-פעמית או מספר הפקדות לקופת גמל בכל סכום כספי כרצונכם.

הכספים ינוהלו בקופת הגמל כאשר ניתנת אפשרות למעבר בין מסלולי השקעה ללא הגבלה וללא אירוע מס.

תוכלו למשוך את הסכום שהצטבר בקופה (מעל גיל 60) בצורת קצבה או במשיכת סכום חד פעמי כאשר תשלום המס על הרווחים מופחת בגובה 15% בלבד על הרווח הנומינלי.

יתרונות של השקעה בקופת גמל בתיקון 190

  • משיכת הכספים בכל עת - (מעל גיל 60) בצורה קצבתית ללא תשלום מס או במשיכה חד פעמית עם תשלום מס מופחת.

  • מיסוי מופחת - מס של 15% על הרווחים הנומינליים (במקום 25% על הרווחים הריאליים כפי שנהוג במכשירי השקעה אחרים). הטבה עצומה כאשר האינפלציה נמוכה.

  • דמי ניהול - נמוכים בהשוואה לאפיקי השקעה אחרים.

  • ניידות - מגוון מסלולי השקעה הניתנים לשינוי בכל עת ללא אירוע מס.

  • פיזור השקעות רחב המעניק יציבות – פיזור השקעות בארץ ובחו"ל, אפשרות להשקיע בני"ע סחירים ובנכסים לא שכירים כגון נדל"ן מניב ותשתיות, תחומים שלא ניתן להיחשף אליהם דרך האפיקים הקלאסיים.

  • מינוי מוטבים – קופת הגמל מאפשרת לך למנות מוטבים אשר יהיו הזכאים הבלעדיים לכספים, הכספים יעברו למוטבים במקרה חו"ח של פטירה ללא צורך בהצגת צו ירושה / צוואה

  • הלוואה – בכפוף לנהלי החברות, הלוואה לכל מטרה.


כיצד פותחים קופת גמל בתיקון 190

במילוי טפסים פשוט ולאחריו הפקדה לחשבון שנפתח, אך סוף מעשה במחשבה תחילה, פתיחת תיקון 190 ללא תכנון פיננסי מקיף לפני ההשקעה, תגרום באופן כמעט ודאי לאיבוד כספים, לכן ראוי לבצע תכנון פיננסי פנסיוני טרם ההשקה, בו נסווג את הכספים ונבנה תכנית עם יעדים לכספים שלכם.

14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page